BRNODEVS
PŘÍPADOVÁ STUDIE

AR Collaboration

AR Collaboration

Demonstrace kolaborativní AR: více zařízení sdílí jednu scénu a spolupracuje v reálném čase.

Demonstrace kolaborativní rozšířené reality, ve které více zařízení sdílí jednu AR scénu a mohou společně manipulovat s objekty v reálném čase. Cílem bylo ověřit synchronizaci a stabilitu pro budoucí průmyslové i edukační scénáře.

Klient
Internal R&D
Datum
5. března 2024
Služby
DESIGN · iOS · BE
Klíčové prvky
  • ARKit/RealityKit: umisťování a manipulace 3D objektů
  • Kolaborace: sdílený stav scény a synchronizace mezi uživateli
  • Základní síťová vrstva: peer‑to‑peer/relay dle prostředí
AR Collaboration 2AR Collaboration 3

Našeřešení

Jak jsme to řešili
Sdílený stav objektů, jednoduchý networking a důraz na stabilitu ve více scénářích.
Role

Interní demo – iOS vývoj (ARKit/RealityKit).

Problém

Ověřit v praxi kolaborativní AR scénu se synchronizací mezi více zařízeními.

Výsledek

Použitelný prototyp jako výchozí bod pro průmyslové i edukační využití; krátké ukázky viz demo.

Použitétechnologie

Technologie a nástroje
iOS/AR
  • Swift
  • SwiftUI
  • ARKit
  • RealityKit
Networking
  • Peer‑to‑peer/relay (demo)

Technickévýzvy

Hlavní překážky

Synchronizace stavu mezi více zařízeními v reálném čase Stabilita a konzistence scény napříč sezeními Jednoduchá, rozšiřitelná síťová vrstva pro demo prostředí

AR Collaboration finální