PŘÍPADOVÁ STUDIE
AR Collaboration

Demonstrace kolaborativní AR: více zařízení sdílí jednu scénu a spolupracuje v reálném čase.
Demonstrace kolaborativní rozšířené reality, ve které více zařízení sdílí jednu AR scénu a mohou společně manipulovat s objekty v reálném čase. Cílem bylo ověřit synchronizaci a stabilitu pro budoucí průmyslové i edukační scénáře.
Klient
Internal R&D
Datum
5. března 2024
Služby
DESIGN · iOS · BE
Klíčové prvky
- –ARKit/RealityKit: umisťování a manipulace 3D objektů
- –Kolaborace: sdílený stav scény a synchronizace mezi uživateli
- –Základní síťová vrstva: peer‑to‑peer/relay dle prostředí


Našeřešení
Jak jsme to řešili
Sdílený stav objektů, jednoduchý networking a důraz na stabilitu ve více scénářích.
Role
Interní demo – iOS vývoj (ARKit/RealityKit).
Problém
Ověřit v praxi kolaborativní AR scénu se synchronizací mezi více zařízeními.
Výsledek
Použitelný prototyp jako výchozí bod pro průmyslové i edukační využití; krátké ukázky viz demo.
Použitétechnologie
Technologie a nástroje
iOS/AR
- Swift
- SwiftUI
- ARKit
- RealityKit
Networking
- Peer‑to‑peer/relay (demo)
Technickévýzvy
Hlavní překážky
Synchronizace stavu mezi více zařízeními v reálném čase Stabilita a konzistence scény napříč sezeními Jednoduchá, rozšiřitelná síťová vrstva pro demo prostředí
